Doom Benchmark Sonuçları

id Software’in merakla beklenen FPS oyunu Doom’un çıkışıyla beraber test sonuçları da gelmeye başladı. Şu an için sadece OpenGL’e destek veren ama kısa bir süre sonra Vulkan desteğine kavuşacak olan id Tech destekli oyun, Sparse Voxel Octree gibi devrimsel bir teknoloji kullanıyor. Oyundaki sahnelerin  geometrik tabanı poligonlara değil voxellere dayanıyor ve bu voxeller bir octree’de(bu kavramın türkçesi yok, her nesnenin 8 alt parçasının bulunduğu data yapılarına oct+tree kelimelerinin birleşimi olan bu ad veriliyor. ) toplanıyor. Tekniğin amacı oyundaki LOD seviyelerini etkin bir şekilde kontrol etmek.  3 boyutlu sahnede kameraya daha yakın olan objeler, octree’nin alt dallarında yer alıyor ve daha ayrıntılı çizilip daha yüksek çözünürlükte texturelar kullanıyor. Gözlemciye  uzak olan nesneler octree’nin üst dallarında yer alıyor ve gereksiz yere detaylandırılmıyor.

id Tech 6 ayrıca ilk olarak id Tech 4’de karşımıza çıkan ve RAGE ile bayağı bir aşina olduğumuz megatexturing kulanıyor.

Uyarı:Aşağıda oyuna dair vereceğim sonuçlar benim yaptığım testlere ait olmadığından, testlerin yapılış biçiminden ya da yanıltıcı sonuçlardan dolayı sorumluluk kabul etmiyorum.Testler Nvidia GeForce 365.19 WHQL ve AMD Crimson Edition 16.5.2 kullanan Core i7-6700K, Windows 10 yüklü bir sistemden alınmadır.

doom test sonuçları

doom test sonuçlarıdoom test sonuçları

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: