GeForce GTX 1080’e Ait Bir Çok Detay Sızdırıldı

Nvidia’nın geçtiğimiz günlerde yaptığı etkinlikte hakkında sınırlı bilgi verdiği GeForce GTX 1080’e ait yeni detaylar sızdı. Güncellenmiş bilgilerimizle beraber kartın genel spesifikasyonları şu şekilde:

16nm FinFET node,314 mm^2 zar alanı, 7.2 milyar transistör, mm^2 başına 22.9 m transistör yoğunluğu

GP104-400 GPU, 2560 Shader, 160 TMU, 64 ROP, 256 Bit Bellek Kontrolcüsü(8 adet 32 bit kontrolcü), 1607 Mhz taban ve 1733 Mhz Boost hızı,8.2 TFLOPS tek hassasiyetli kayar nokta başarımı, aslen 1250 Mhz’de çalışan ancak efektif frekansı 10 Ghz olan GDDR5X bellekler, 320 GB/s bant genişliği

599$ çıkış fiyatı

Pascal GP104 GPUsunun kırpılmamış halini kullanan GTX 1080, 4 GPC’den oluşuyor ve her bir GPC’de 5 SM bulunuyor. Her SM’de ise 64 Shader bulunuyor. (Maxwell’de bu 128di)

Bu yeni GPUnun en iddialı tarafı renk sıkıştırma konusunda geliştirmelerin olması. NVIDIA’nın iddiasına göre bir önceki jenerasyona göre 1.2 kat daha verimli sıkıştırma uygulanıyor.

Pascal renk sıkıştırma

Pascal dördüncü nesil delta renk sıkıştırma

Eğer NVIDIA’nın verdiği bu değerler gerçeği yansıtıyorsa GTX 980 Ti’dan daha az bant genişliğine sahip olmasının açığını kapattıkları gibi, gerçek hayat bellek performansında bu GPUyu geçmişler demektir.

Yeni açıklanan özelliklerden biri de VRWorks Audio. AMD’nin TrueAudiosu gibi ortalıkta pek göremediğimiz bir fonksiyon mu olacaktır bilinmez.

Yeni GPUların en çok ses getiren özelliklerinden biri de SMTP(simultaneous multi-projection) Aslında NVIDIA’nın daha önceden de desteklediği bu teknoloji, firmanın açıklamalarına göre güncellenmiş Polymorph Engine ile daha randımanlı çalışıyor. Nvidia bu sayede aynı sahnenin 1.5 daha az piksel ve 2 kat daha az geometri yükü ile render edilebilirken herhangi bir görüntü kalitesi kaybı yaşanmayacağını söylüyor.

SMTP

Myst serisinin arkasındaki isim Cyan yeni oyunu Obduction’da bu fonksiyonun çok az bir görüntü kalitesi kaybıyla 4K’da GTX 1080 ile 45-50 fps arasında çalışan oyunun 60 fpsi geçebildiğini söylüyor. (Oyun Myst serisinin klasik render mantığının aksine tamamen 3D)

obd-kaptar-02-100622946-orig

Piyasadaki en popüler oyun motoru Unreal Engine, 4.11 güncellemesi ile multi-res shading’e destek vermeye başladı.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: