Telefon Tellerine Özel Geliştirilen Anti-Aliasing

 

Bugün köşe yumuşatma için kullanılan pek çok metoda rağmen, oyuncular ne yaparlarsa yapsınlar aliasing belasından tam anlamıyla kurtulmuş değiller.

Telefon telleri, her türlü Anti-Aliasing metodu denense de hala 3D sahneler çirkin görünen nesneler listesinde başı çekiyor. İsviçreli bir oyun geliştiricisi bundan uzun bir süre önce bu konuda bir çözüm geliştirdi.Bayatlasa da Türkçe hiçbir kaynağın bundan bahsetmediğini görmemden dolayı bu haberi paylaşıyorum.

Geliştiricisi bu yönteme Phone-wire AA diyor, yaygın kullanılan bir yöntem olursa bundan sonra oyunlarda PWAA diye bir seçenek görürürüz belki.

Phomewire AA

Tırtıklı yüzeylerin geneline bir çözüm bulmadığından, yöntemin MSAA gibi bir yönteme ek olarak kullanılması ideal olarak görülüyor. PWAA’nin telefon telleri dışında uzak mesafede görünen anten kuleleri, tırabzanlar, borular gibi nesnelerde de genel köşe yumuşatma tekniklerinden daha fazla işe yaraması muhtemel.

Demoyu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz:

Phone-Wire Anti Aliasing

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: